Profile Photo
Shooting SHOOT
- - - - -
歡迎聊天,可以叫我小R或Ryan。
- - - - -
太晚掉進這坑萬分扼腕只好咬手帕。
太愛瘋子沒辦法。
- - - - -
嘗試使用新的地方來發表文字,可其實關於寫作拿捏方面還很不成熟(或許永遠也熟不了了),尚祈見諒。
  1. 私信
  2. 归档

Sleeping at Last - Saturn



You taught me the courage of stars before you left.
How light carries on endlessly, even after death.
With shortness of breath, you explained the infinite.
How rare and beautiful it is to even exist.
在你離開之前,告訴了我關於星辰如何勇敢
而光如何無止盡地前進,即使滅亡之後亦然
在短暫的吐息間,你解釋了何謂無限
即使只是存在本身,都那樣珍貴美麗

I couldn’t help but ask
For you to say it all again.
I tried to write it down
But I could never find a pen.
I’d give anything to hear
You say it one more time,
That the universe was made
Just to be seen by my eyes.
我不禁請求,只為能再次聽見你說
我曾試著將它寫下,但筆墨如何形容
我願奉獻一切,只為能再次聽見你說
宇宙之所以誕生
只為被我親眼見證

With shortness of breath, I’ll explain the infinite
How rare and beautiful it truly is that we exist.
在短暫的吐息間,我將解釋何謂無限
那真正珍貴與美麗的,正是我們的存在


- - - - -
渣翻。
昨天看到一張很漂亮的圖,去查了一下,發現是歌詞。
然後就聽到這首美得難以形容的歌,感謝世界還有音樂,感謝網路的力量。


挺像是我的心情。
謝謝她們存在這廣袤的宇宙中,讓我有幸得以看見,聽見她們如何解釋無限。

光會繼續前進,在永恆裡。

繼續前進。


评论(2)
热度(12)