Profile Photo
Shooting SHOOT
- - - - -
歡迎聊天,可以叫我小R或Ryan。
- - - - -
太晚掉進這坑萬分扼腕只好咬手帕。
太愛瘋子沒辦法。
- - - - -
嘗試使用新的地方來發表文字,可其實關於寫作拿捏方面還很不成熟(或許永遠也熟不了了),尚祈見諒。
  1. 私信
  2. 归档

就是想回頭翻翻歌詞

給一位朋友:愛沒有任何錯誤



Love Is Mystical - Cold War Kids



And when my heart won't break
An empty space between my lungs
And when my knees won't shake
I'll drink to find inspiration
Cause I'm a red blooded man
But I can't see behind the sun
(I can't see behind the sun)
A supernatural plan
Is coming to meet me now
當我的心已練就金剛不壞之法
仍有一塊空虛之處抵在肺臟之間
而當我再不為任何事動搖
我將為找尋靈感而飲
因為我永遠充滿信心卓然於世
但卻無法直視烈日後頭
無法看見超越法則的計畫正朝我襲來


Living life with no need for the brakes
Something happens when I lean on my mistakes
生存於世無須任何急促煞停
那些事就發生在我與己身錯誤相依相偎之時

Love is mystical
Love will break the chains
You might feel invincible
And you might be afraid
Light in darkness will show you the way
Give you the power to believe again
愛是全然神秘
愛將斬斷所有鎖鏈
你或許感覺己身強大不可戰勝
或許會害怕這一切
黑暗中的微光將指引你正確道路
給予你再次相信的力量

Cause I'm a rational man
And I can see how far I've come
(I can see how far I've come)
But I don't know where to stand
Or who's coming to meet me now
因為我是個理智的人
得以看見自己能走到多遠
但我不知道立足之地何在
或是誰將前來與我相見

Living life with no need for the brakes
Something happens when I lean on my mistakes
If the words are true
And the words reveal the same
I come alive when I don't even think
生存於世無須任何急促煞停
那些事就發生在我與己身錯誤相依相偎之時
若是那些話語皆為真實
而它們揭露同樣真相
我未曾思考便已煥發重生


Oh, can't you hear the future is calling
For heaven's sake
It's either hell or high water
Let's get outta this place
I feel your skeptical eyes
On my mental state
I lift my hands to the sky
And I lower the stakes, oh yeah
And I lower the stakes, oh yeah
And I lower the stakes
哦,難道你未曾聽見未來呼喚
看在老天份上
這並不需要冒險涉過極限危難
就讓我們逃離這裡
感覺到你的懷疑目光審視我的精神狀態
我向天際高舉雙手
然後降下注碼
為你降下注碼


Love is mystical
Do you feel the same?
Love is irresistible
It's calling out your name
Light in darkness will show you the way
Give you the power to believe again
愛是那樣不可思議
你是否也與我同樣感覺
愛是無能抗拒
它高聲呼喚著你的名字
讓黑暗中的一點微光為你指引路途
給你所有力量再次相信

To believe again
To believe again
再次相信、再次相信



- - - - -嘎嘎嘎嘎嘎- - - - -



Ordinary Idols - Cold War Kids

微笑。


I spiral down again
Such a struggle just to keep an ordinary love
Ain't got the time for friends
Why am I working so hard and barely keeping up?
我旋轉扭曲著再次下沉
這種掙扎只為保持一種普通的愛
不存在為朋友保存的時刻
為何我如此努力卻無法跟上一切?

Who remains when you drop?
Who do you call when it stops?
I spiral down again
Somebody protect me or I'm gone
當你墜落時是誰在身邊
為何你呼喚當它停止
我旋轉扭曲著再次下沉
若那些人不護住我、我將離去

Why would you idolize me?
There's nothing I got that you don't
You keep on fantasizing
I'll always be the underdog
Give me more
Give me more
I'm the one you that you ignore
Give me more
Give me more
I'm the one you that you ignore
為何你盲目將我崇拜
我沒達成任何你做不到的事
你繼續著腦內幻想
我將永遠是失敗者
給我多點、給我更多
我是你忽略的那個人
給我多點、給我更多
我是那個你不屑一顧的人


Where'd you find your confidence?
Are you willing to make out of yourself?
It's curse of common sense
We all wanna be something different, someone else
你從哪裡找來這般自信?
你是自願這樣自戀的嗎?
一般來說這是種詛咒
我們都想成為某種不一樣的另一個人

You become what you watch
What I love can't be taught
Imitation is not a sin
You're only guilty if you're caught
你成為你所凝視的
我所愛的都不能成為教學模型
模擬仿造不是原罪
你只在被發現時感到罪惡

This city's made for dreamers
It's like the Garden of Eden
Before the apple leading
You're just sleeping
Drink and play all day
But you won't ever fall in love
No you won't ever lift it up
You just wanna fall in love
No you won't ever fall in love
這城市為逐夢者所造
一如伊甸園
在蘋果能引領一切罪惡之前
你只是沉睡下來
鎮日痛飲暢玩
但你將永遠無法陷入愛終
不、你永不能承擔一切
你只想陷入愛河
但你永不能達到自己所想


Why would you idolize me?
There's nothing I got that you don't
Obsessing and fantasizing
I'll always be the underdog
Give me more
Give me more
Give me more, give me more, give me more
I'm the one you that you ignore

為何你盲目將我崇拜
我沒達成任何你做不到的事
極度著迷與無限幻想
我將永遠是失敗者
給我多點、給我更多
給我多點、給我更多
我是那個你不屑一顧的人


评论(16)
热度(11)